Csótányos játékok a neten

A legtöbb ember irtózik a rovaroktól, de az általános irtózatnál is sokkal nagyobb utálat, sokszor már félelem övezi a csótányokat. Valamiféle velünk született irtózat ez, génjeinkbe van kódolva, hogy féljünk a nagyobb, csápos rovaroktól. Ha meglátunk egyet a lakásban, máris rohanunk a telefonhoz, csótányirtást kérni, Budapesten számos cég végez ilyet, ami nem véletlen, hiszen a város sok lakása fertőzött ezektől a rovaroktól. Hogy miért oly népszerűek a csótány-főszereplős online vagy számítógépes, valamint társasjátékok, az számunkra rejtély, de íme, a kínálat:

RoboRoach, a mobilról irányítható csótány

A RoboRoach egy fejlesztő gyerekjáték, kitalálói legalábbis ennek szánták. Egy iPhone-es alkalmazás és egy mobileszköz szükséges csupán hozzá, és a fejlesztők szándéka is nemes: megismertetni és megszerettetni a gyerekekkel a neurológia tudományát, mely – valljuk be – iskolás korban nehezen szerethető tantárgy. A fejlesztő a Backyard Brains és a fejlesztéshez a Kickstarteren gyűjtöttek pénzt, hogy a kifejlesztett eszközzel, mely 99 dollár körüli áron volt kapható kezdetben, alkalmassá váljunk arra, hogy egy igazi, élő csótány fölött átvegyük az irányítást. A csótányra a RoboRoach elnevezésű eszközt kell csatlakoztatni, és ez az eszköz Bluetooth-on keresztül kommunikál az iPhone-nal. A szerkezet idegi impulzusokkal manipulálja a csótány csápjait, amelyhez a jeleket az iPhone küldi.

A csótány csápját körülbelül 10 irányváltoztatásra tudjuk ezzel a szerkezettel rábírni egymást követően, ez után kis szünetet kell tartani, hogy a csápok újra ingerelhetők legyenek. A játék meglehetősen bizarrnak tűnik elsőre, sőt talán másodikra is, és sokan kritizálták a céget, hogy ez a játék a csótányokkal szemben nem túl etikus. Sőt, olyan kritikák is születtek, miszerint a cég élőlényeket használ egyszerű eszköznek, és hogy segítségével a gyerekekből könnyen pszichopata válhat.

Journey of a Roach, kalandjáték csótánnyal

Az alcímben említett játéknak valóban egy csótány a főhőse, a főhősnél már csak a játék helyszíne érdekesebb: egy atomháború sújtotta föld. A játékot a Koboldgames fejlesztette ki, arra alapozva, hogy szinte már mindenki által tudott az a hipotézis, hogy a csótányok még egy esetleges atomkatasztrófát is képesek lennének túlélni, hiszen ellenállóak a radioaktív sugárzással szemben. Az alapot tehát ez a tény szolgáltatja, erre épül az egész játék. Atomháború után nem sok állatfaj van a Földön: csótányok, legyek, patkányok és néhány más faj, valamint egy virág. Ez adja a kezdeti indíttatást, ugyanis a főhős megtalálja ezt a kis virágot, és igyekszik megmutatni barátjának, aki viszont hebehurgyaságának köszönhetően elveszik, így meg kell őt keresni. A keresés egy föld alatti világban zajlik, ahol sok akadály és feladat hárul a főhősre, amelyeket mind le kell küzdeni, illetve meg kell oldani. A soron következő feladatot mindig gondolatbuborékok formájában kapjuk, ha az egeret a szereplők fölé húzzuk. A tér folyamatosan változik, a csótány képes falra vagy plafonra is mászni, így olyan, mintha egy háromdimenziós térben mozognánk. A látvány is 3D-s, a grafika mese- illetve képregényszerű, a karakterek kedvesek, és az igazi csótányokkal ellentétben, szerethetők.

A játék nehézségi fokát tekintve a kezdők játéka, hiszen nem kell bonyolult feladatokat végrehajtani, és a felépítése is eléggé egyértelművé teszi, hogy mi az adott szinten a feladatunk. A játékidő is rövidnek számít a hasonló játékok között, már 2-3 óra alatt végezhetünk a kalandpályával.

 

Add a Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.